Proceso ir tikrovės koncepcijos Alfredo Northo Whiteheado filosofiniame realizme ir jo implikacijos Henriko Čerapo tapyboje
DOI:
https://doi.org/10.51740/RT.4.26.6Reikšminiai žodžiai:
abstrakti tapyba, beformė tapyba, tapybos metodas, neoavangardas, filosofinis realizmas, Henriko Čerapo tapyba, Gottfriedo Wilhelmo Leibnizo monadologija, Alfredo Northo Whiteheado proceso filosofijaSantrauka
Straipsnyje aptariami filosofijos ir tapybos sąlyčio taškai. Aiškinamasi, kaip ir ar įmanoma abstrakčiąją tapybą ir (ar) jos metodą konvertuoti į filosofinius konceptus, aiškinančius tikrovę. Kaip analizuotinas pavyzdys straipsnyje pasitelkiama tapytojo Henriko Čerapo kūryba. H. Čerapo tapyba ir (ar) jos metodas analizuojami remiantis Alfredo Northo Whiteheado proceso filosofija. Tyrimas parodė, jog H. Čerapo tapybos metodas grįstas materialistine tikrovės reprezentavimo koncepcija, t. y. (tapybinio) proceso, veiksmo, tapybos materialumo akcentavimu, bet kartu jam būdingas ir stiprus idealizmas. Šiais konceptualiais bruožais pasižymi ir A. N. Whiteheado filosofinis realizmas, todėl H. Čerapo tapybos metodas konceptualiai artimas filosofo plėtotiems proceso filosofijos esminiams postulatams.
Downloads
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyrius
Licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.
 
						 
							
 Open Access
 Open Access
