Ekspertinės švietimo institucijos Lietuvoje: Vyriausybės strateginės analizės centro (STRATA) indėlis formuojant nacionalinę švietimo politiką

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51740/RT.1.20.1

Reikšminiai žodžiai:

įstatymų leidyba, Lietuvos švietimo sistema, informacinis aprūpinimas, ekspertinės institucijos, STRATA

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjamas santykis tarp tikslingai kuriamos Lietuvos švietimo sistemos ir vienos iš Lie­tuvos ekspertinių švietimo institucijų – Vyriausybės strateginės analizės centro (STRATA). STRATA yra seniai švietimo politikos lauke ekspertines išvadas (rekomendacijas) teikianti organizacija, nūdien dar labiau plečianti veiklą. Tokių Lietuvoje veikiančių, sprendimų priėmėjams tyrimais grįstą informaciją teikiančių institutų veiklos poveikis iki šiol nenagrinėtas. Faktiniai 2018–2020 m. švietimo lauke įgyvendinti politikos pokyčiai straipsnyje lyginami su STRATA darbais, siekiant įvertinti šiuos aspektus: pirma, kokia apimtimi, kurie sprendimų priėmėjai, kokiais tikslais naudojasi STRATA produkcija; antra, kokį poveikį faktiniam politikos formavimo procesui turi STRATA nudirbtas darbas. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad STRATA indėlis į švietimo politikos sprendimų genezę menkas. Dažniausiai naudojamasi pirminiais STRATA surinktais ir apdorotais duomenimis, bet ne STRATA daromomis išvadomis ar rekomendacijomis. Atlikta analizė laikytina išeities tašku platesnei diskusijai dėl viešaisiais asignavimais finansuojamų ekspertinių analitinių centrų indėlio Lietuvos viešojo politinio gyvenimo procese.

Atsisiuntimai

Publikuota

2022-10-20

Kaip cituoti

Brazinskaitė, A., & Kėvišas , M. T. (2022). Ekspertinės švietimo institucijos Lietuvoje: Vyriausybės strateginės analizės centro (STRATA) indėlis formuojant nacionalinę švietimo politiką. Aktualu Rytoj, 1(20), 8–33. https://doi.org/10.51740/RT.1.20.1

Numeris

Skyrius

Straipsniai