Vilniaus istorijos naratyvai šiuolaikinėje miesto ir miestiečių komunikacijoje: socialinio tinklo „Facebook“ įrašų analizė
DOI:
https://doi.org/10.51740/RT.3.23.24.6Reikšminiai žodžiai:
Vilnius, istorija, naratyvai, istorijų pasakojimas, komunikacija, socialinės medijosSantrauka
Šiandieniniame pasaulyje užsienio šalių atstovai ir netgi savos šalies gyventojai priimdami su investicijomis, turizmu ir migracija susijusius sprendimus remiasi bendru šalies ar miesto įvaizdžiu, tad visuomenės mintyse formuojamas įvaizdis yra esminis dalykas pristatant vietovę tarptautinėje arenoje. Aktyvus miestiečių dalyvavimas kuriant pasakojimus apie savo miestą tampa neatsiejama įtraukiosios komunikacijos dalimi. Vilnius savo 700-ojo gimtadienio proga 2023 m. kvietė dalyvauti renginiuose, šventėse – šie įvykiai buvo plačiai aptarinėjami socialinėse medijose. Tad straipsnyje, pasitelkiant naratologijos teorines idėjas, analizuojami Vilniaus istorijos naratyvai šiuolaikinėje Vilniaus miesto ir miestiečių komunikacijoje, konkrečiai – socialiniame tinkle „Facebook“ 2023 metais. Tyrimas parodė, kad miestiečių bendruomeniškumas įgauna naujus formatus, kai socialinių tinklų naudotojai kaip bendruomenės nariai aktyviai įsitraukia į bendrą kūrybinę veiklą plėtodami naratyvus apie savo miestą. Vilniaus istorijos naratyvai kaip vienijanti temos gija ne tik jungia miestą ir miestiečius, bet ir skatina bendruomenės narių įsitraukimą į miestiečių komunikaciją ir atliepia poreikį būti miesto dalimi. Reikšmingiausiomis temomis miestiečių komunikacijoje tapo Vilniaus gyventojai, jų kasdienė veikla, patirtys, svarbūs istoriniai įvykiai ir architektūrinė miesto raida.
Article Metrics Graph
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyrius
Licencija
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.