Ar mokykliniai vadovėliai ugdo demokratinio parlamentarizmo šalininkus? Lietuvos moderniųjų laikų parlamentarizmas 9–12 klasių istorijos vadovėliuose

Authors

  • Dokt. Algis Bitautas

DOI:

https://doi.org/10.51740/ps.vi19.180

Reikšminiai žodžiai:

istorijos vadovėliai, mokiniai, parlamentarizmo istorija, Didysis Vilniaus Seimas, Steigiamasis Seimas, Liaudies seimas, demokratija

Santrauka

Straipsnyje analizuojama, kaip Lietuvos moderniųjų laikų parlamentarizmo istorija yra pateikta mokykliniuose istorijos vadovėliuose. Straipsnyje išskirtinis dėmesys teikiamas šiems moderniųjų laikų Lietuvos Seimams: Didžiajam Vilniaus Seimui (1905 m. gruodžio 4–5 d.), Steigiamajam Seimui (1920–1922), parlamentinio valdymo Seimams (1922–1926), „smetoninio“ Seimo (1936–1940) ir Liaudies seimo (1940) specifikai, Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai TarybaiAtkuriamajam Seimui (1990–1992) ir Seimams nuo 1992 metų iki šių dienų.

Analizei pasirinkti visi galiojantys bendrojo lavinimo dalykų istorijos vadovėliai, kurie buvo ir yra šiuo metu naudojami mokykloje. Atskleidžiant moderniųjų laikų parlamentarizmo istoriją apžvelgtas skirtingų leidyklų vadovėlių autorinis tekstas, rašytiniai ir vaizdiniai šaltiniai bei mokiniams skirtos užduotys. Ypatingas dėmesys kreipiamas į atskirų leidyklų vadovėlių autorių pateikimo skirtumus, t. y. kam vadovėlių autoriai teikia daugiau dėmesio. Akcentuojamos mokinių vertybines nuostatas formuojančios užduotys ir klausimai siekiant išsiaiškinti, ar šiuolaikiniai mokykliniai istorijos vadovėliai ugdo demokratinio parlamentarizmo šalininkus.

Atsisiuntimai

Publikuota

2015-06-01

Kaip cituoti

Bitautas, A. (2015). Ar mokykliniai vadovėliai ugdo demokratinio parlamentarizmo šalininkus? Lietuvos moderniųjų laikų parlamentarizmas 9–12 klasių istorijos vadovėliuose. Parlamento Studijos, (19), 111–144. https://doi.org/10.51740/ps.vi19.180

Numeris

Skyrius

Straipsniai

Kategorijos