Švietimo laikų prancūzų mąstytojų įtaka tautos sampratai 1791 m. gegužės 3-iosios Konstitucijoje

Authors

  • Arnaud Parent

DOI:

https://doi.org/10.51740/ps.vi15.239

Reikšminiai žodžiai:

1791 m. gegužės 3-iosios Konstitucija, švietimo laikai, Prancūzija, Abiejų Tautų Respublika, prancūzų mąstytojai, tauta, pilietybė, mandato pobūdis

Santrauka

1788–1792 metais Abiejų Tautų Respublikoje vykęs Ketverių metų Seimas įvykdė reikšmingų reformų. Svarbiausias iš jo atliktų darbų buvo 1791 m. gegužės 3-iosios Konstitucija. Vienas iš esminių dalykų, dėl kurių turėjo apsispręsti Konstitucijos kūrėjai, buvo tautos sąvokos apibrėžimas.

Konstitucija buvo parašyta švietimo epochoje ir tuo pačiu metu, kai vyko Prancūzijos revoliucija, todėl straipsnyje svarstoma, kokią įtaką Konstitucijos redaktoriams apibūdinant ir suvokiant tautą bei jos atstovavimo būdą turėjo prancūzų mąstytojai ir įvykiai Prancūzijoje.

Straipsnyje nagrinėjama, kaip Gegužės 3-iosios Konstitucijoje buvo apibrėžta tautos sąvoka, koks joje nustatytas tautos atstovavimo būdas, ir jie lyginami su tų laikų prancūzų mąstytojų mintimis ir norminiais teisės aktais. Tai bus įnašas į minčių sklaidą tiriant XVIII a. Prancūzijos ir Lietuvos bei Lenkijos teisės filosofijos ir konstitucinės teisės istoriją.

Atsisiuntimai

Publikuota

2013-06-01

Kaip cituoti

Parent, A. (2013). Švietimo laikų prancūzų mąstytojų įtaka tautos sampratai 1791 m. gegužės 3-iosios Konstitucijoje. Parlamento Studijos, (15), 119–133. https://doi.org/10.51740/ps.vi15.239

Numeris

Skyrius

Straipsniai

Kategorijos