Bibliotekininko vaidmuo informacinio raštingumo ugdymo kontekste

Authors

  • Vincas Grigas

DOI:

https://doi.org/10.51740/rt.vi.447

Reikšminiai žodžiai:

bibliotekininkas edukatorius, informacinis raštingumas, darbo skelbimų tyrimas, bibliografinė instrukcija, lyginamoji analizė, bibliografijos kursas

Santrauka

XXI amžiuje informacinis raštingumas tampa svarbiu gebėjimu. Pasaulio praktika rodo, kad informacinio raštingu­mo ugdymu užsiima dažniausiai akademinių bibliotekų darbuotojai: šis dalykas jų darbotvarkėje tampa vis svarbesnis. Aukštojoje mokykloje ugdymo veikla – akademinio personalo prerogatyva. Todėl bibliotekininkų užmojis užsiimti ug­dymo veikla iškelia probleminį klausimą: ar tokia veikla informacinio raštingumo diegimo kontekste yra pagrįsta, ar ji atitinka bibliotekoms skirtą informacijos paslaugų teikimo užduotį? Taip atsiranda būtinybė nagrinėti bibliotekininkų vykdomos ugdymo veiklos specifiką ir įvertinti, kaip ji siejasi ir kuo skiriasi nuo įprasto bibliotekininkų darbo baro – informacijos paslaugų teikimo. Ugdymo veiklos įgyvendinimas lėmė naują bibliotekininko specializaciją, įvardytą terminu „bibliotekininkas edukatorius“. Šios specializacijos aktualumą padėjo įvertinti darbo skelbimų, publikuotų IFLA duomenų bazėje, analizė. Tyrimas atspindi padėtį pasaulio bibliotekose, rodančią, kad bibliotekininkų edukatorių paklausa darbo rinkoje yra didelė. Atlikta ir Lietuvos valstybinių universitetinių aukštųjų mokyklų bibliotekų darbuotojų apklausa, siekiant įvertinti bibliotekininko edukatoriaus specializacijos aktualumą mūsų šalyje.

Atsisiuntimai

Publikuota

2013-01-14

Kaip cituoti

Grigas, V. (2013). Bibliotekininko vaidmuo informacinio raštingumo ugdymo kontekste. Aktualu Rytoj, 68–79. https://doi.org/10.51740/rt.vi.447

Numeris

Skyrius

Straipsniai