Politikų ir žiniasklaidos sąveikos: cinizmas kaip politinės komunikacijos stilius

Authors

  • Doc. dr. Renata Matkevičienė

DOI:

https://doi.org/10.51740/ps.vi26.29

Reikšminiai žodžiai:

politikai, žiniasklaida, politinė komunikacija, cinizmas, kritiškumas, negatyvumas, politinės komunikacijos stilius

Santrauka

Temos pasirinkimą paskatino pastaruoju metu tiek visuomenėje, tiek žiniasklaidoje ryškėjanti kritiško politinių procesų vertinimo tendencija: analizuojant politinius procesus, vertinant valdžios ar politikų veiksmus, ypač politinių rinkimų kampanijas, pastebimas negatyvus, kritinis požiūris, reiškiamas tiek žiniasklaidos atstovų, politologų, visuomenės veikėjų, tiek ir pačių politikų.

Negatyvumas pastebimas ir pačių politikų tarpusavio komunikacijos diskurse: apie konkurentus, ar tiksliau apie oponentus, jų kalbas, keliamas problemas dažnai atsiliepiama itin kritiškai, išsakant tik neigiamą nuomonę, nurodant tik neigiamus argumentus ar kritines pastabas. Žinoma, toks negatyvus politikos konstravimas daugiausia perimamas iš žiniasklaidos, nes retas kuris pilietis pats aktyviai dalyvauja politiniuose procesuose ir mato politikų tarpusavio bendravimą, netarpininkaujamą žiniasklaidos. Nors tai ir nėra tikroji realybė, o tik žiniasklaidos formuojamas politikos atspindys, tačiau dažniausiai remiantis būtent žiniasklaidos konstruojamu turiniu ir yra formuojama ir suformuojama visuomenės nuomonė apie politiką, politikus, politikos institucijas ir jų veiklą. Verta atkreipti dėmesį ir į tai, kad žiniasklaida ne visuomet būna itin objektyvi realybės formuotoja. Turėdama savų interesų, žiniasklaida yra tendencinga, šališka politikos lauko atspindžio konstruotoja, tačiau akivaizdu ir tai, kad pati viena be politikų dalyvavimo ji negalėtų parengti politinio turinio, todėl ta politinė komunikacija, kurią pateikia žiniasklaida, yra politikų ir žiniasklaidos bendradarbiavimo ar (ne)su(si)tarimo rezultatas, iš dalies atspindintis politinius procesus ir, tikėtina, politinės komunikacijos pobūdį.

Šiame straipsnyje bus analizuojamas cinizmas kaip politinės komunikacijos stilius ir jo raiškos žiniasklaidoje tiriant žiniasklaidoje pateikiamų politikų kalbų turinį.

Straipsnyje pateikiama Delfi.lt skilties „Politikų akimis“ keleto metų straipsnių turinio kokybinė analizė ryškinant politinio cinizmo elementus.

Atsisiuntimai

Publikuota

2019-01-01

Kaip cituoti

Matkevičienė, R. (2019). Politikų ir žiniasklaidos sąveikos: cinizmas kaip politinės komunikacijos stilius. Parlamento Studijos, (26), 26–44. https://doi.org/10.51740/ps.vi26.29

Numeris

Skyrius

Straipsniai

Kategorijos