Argumentavimo raiška Lietuvos politinių partijų vykdomoje lėšų rinkimo komunikacijoje

Authors

  • Arnas Aleksandravičius

DOI:

https://doi.org/10.51740/ps.vi26.30

Reikšminiai žodžiai:

lėšų rinkimas, 1 procentas, politinės partijos, partijų komunikacija, argumentavimas

Santrauka

Politinių partijų ir kandidatų vykdoma lėšų rinkimo komunikacija, turinti ilgametę tradiciją daugelyje Vakarų valstybių ir ypač Jungtinėse Valstijose, pastaraisiais metais yra vis ryškiau matoma ir Lietuvoje. Tarp galimų šios tendencijos priežasčių verta nurodyti ne tik besikeičiančią lėšų aukojimo kultūrą, bet ir svarbų įstatymų pakeitimą: siekiant skaidrumo, nuo 2012 m. sausio Lietuvos politinėms partijoms yra draudžiama gauti finansinę paramą iš verslo įmonių, tačiau yra leidžiama gauti finansinę paramą iš gyventojų, aukojančių 1 procentą pajamų mokesčio. Per pastaruosius keletą metų ši galimybė tapo svarbia politinių partijų finansavimo dalimi, todėl daugelis politinių partijų aktyviai vykdo 1 procento pajamų mokesčio rinkimo komunikaciją, pateikdamos skirtingus argumentus, kodėl Lietuvos piliečiai turėtų joms aukoti 1 procentą pajamų mokesčio. Tyrimu siekiama išsiaiškinti Lietuvos politinių partijų vykdomoje lėšų rinkimo komunikacijoje naudojamų argumentavimo būdų specifiką ir argumentavimo tendencijas. Tyrimo metu atlikta 1 procento pajamų mokesčio rinkimo komunikacijos, kurią internete vykdo Lietuvos politinės partijos, kiekybinė turinio analizė, paremta teorine argumentavimo raiškos struktūra: racionalumo, emocingumo ir patikimumo įtikinėjimo kategorijomis. Analizuojami Lietuvos politinių partijų pateikti argumentai ir naudojami argumentavimo būdai, 2018 metų 1 procento pajamų mokesčio rinkimo kampanijos metu užfiksuoti trijose komunikacijos priemonėse: oficialiose politinių partijų interneto svetainėse, oficialiose politinių partijų paskyrose socialinių tinklų svetainėje „Facebook“ ir oficialiuose politinių partijų siunčiamuose elektroniniuose naujienlaiškiuose.

Atsisiuntimai

Publikuota

2019-01-01

Kaip cituoti

Aleksandravičius, A. (2019). Argumentavimo raiška Lietuvos politinių partijų vykdomoje lėšų rinkimo komunikacijoje . Parlamento Studijos, (26), 45–68. https://doi.org/10.51740/ps.vi26.30

Numeris

Skyrius

Straipsniai

Kategorijos