Artūro Zuoko vieta Lietuvos politinės konkurencijos lauke: sociologinė analizė

Authors

  • Dr. Mažvydas Jastramskis

DOI:

https://doi.org/10.51740/ps.vi18.196

Reikšminiai žodžiai:

Artūras Zuokas, elektoratas, politinės konkurencijos laukas, apylinkė, Vilnius, savivaldos rinkimai 2015

Santrauka

Lietuvos viešojoje erdvėje dažnai diskutuojama apie rinkėjų elgesį, tačiau konkrečių partijų ar tuo labiau politikų elektoratams skirtų akademinių straipsnių, kuriuose būtų taikoma kiekybinė analizė, trūksta. 2015 m. kovo mėn. vykusių pirmųjų tiesioginių mero rinkimų ir buvusio ilgamečio Vilniaus mero Artūro Zuoko pralaimėjimo kontekstas suteikia puikią progą išanalizuoti šio politiko socialinę paramos bazę. Pagal tris skirtingus (potencialaus) elektorato analizės lygmenis (objektyvų individo, subjektyvų individo, balsavimo rezultatų teritorinėse rinkimų apylinkėse), analizuojant reprezentatyvius duomenis ir pritaikant statistinius metodus, straipsnyje siekiama nustatyti politiko A. Zuoko vietą nacionalinės politinės konkurencijos lauke. Analizė leidžia daryti išvadą, kad buvusio Vilniaus mero sociologinis profilis yra centro dešinysis, artimas liberalams ir konservatoriams.

Atsisiuntimai

Publikuota

2015-01-01

Kaip cituoti

Jastramskis, M. (2015). Artūro Zuoko vieta Lietuvos politinės konkurencijos lauke: sociologinė analizė. Parlamento Studijos, (18), 123–149. https://doi.org/10.51740/ps.vi18.196

Numeris

Skyrius

Straipsniai

Kategorijos